Logi sisse:/Войти:/Log in:

Seitse Draakonit

9,40€

Täpsustage kauba saadavust!

настольная игра

TootjaAMIGO
Mängu kestvus10 min
Mängijate arv2-5
Age mängijaid6+

Kujundus: Andrew Looney ∙ Illustratsioonid: Larry Elmore

Ülevaade


Seda mängu nimetatakse „Seitsmeks Draakoniks“ kahel põhjusel. Esiteks
on mängu kaartidel kujutatud draakoneid seitsmes eri värvuses. Teiseks on
mängijate ülesandeks ühendada kokku 7 ühest värvist draakonit.
Enamus kaarte kujutab viit põhilist draakonit: punast, kuldset, sinist,
rohelist ja musta, mis on esindatud eesmärgikaartidel. Kuues draakon on
vikerkaaredraakon, kes kaunistab end kõigi värvidega. Seitsmendaks on
hõbedraakon, kes alustab vikerkaarevärvides, kuid vahetab kaartide
mängimisel värvi.
Oma käigul tõmbad sa kaardi, võtad selle kätte ning seejärel kas lisad uue
kaardi mängulauale või mängid tegevuskaardi. Tegevuskaardi poolt
pakutud valik hõlmab eesmärgikaardi vahetamist, kaardi liigutamist laual
või kellegagi käesolevate kaartide vahetamist.

Mängijaid: 2-5 Vanusele: 8+ Mäng kestvus: umbes 20 min
Mängus on 72 kaarti:
51 draakonikaarti 15 tegevuskaarti 5 eesmärgikaarti 1 hõbedraakon
Mängu osad
Võitmine
Mängu eesmärgiks on ühendada 7 sinu eesmärgikaardil märgitud
värvusest draakonit. Niipea, kui sa sellega hakkama saad, oled võitnud!
Mängu ülesseadmine
Esmalt sega 5 eesmärgikaarti ning jaga igale mängijale üks. Ära lase kellelgi
oma eesmärki näha! Aseta hõbedraakon laua keskele. Seda kaarti ei saa
liigutada. Sega kaardipakk ning jaga igale mängijale 3 kaarti.
Kasutamata eesmärgikaardid
Mängides 2-4 mängijaga, jääb üle vähemalt üks eesmärgikaart. Need kaardid
tuleks mängu alguses panna tagurpidi kahe mängija vahele, justkui oleks seal
kujutletav lisamängija. Mängu ajal ei tohi sealolevaid eesmärgikaarte vaadata.
Kui eesmärgikaardid tegevuskaardiga ringile saadetakse, liigutatakse ka
kujutletava mängija kaarte. Kaartide vahetamise puhul võib mängija vahetada
kaarte ka kujutletava mängijaga, üritades saada soovitud eesmärki.
Kes alustab?
Mängu alustab vanim mängija.
19
Ühenduste loomine
Draakonikaardid tuleb asetada sedasi, et vähemalt üks külg kaardil kujutatud
draakonist on ühenduses teise sama
värvi draakoniga kõrvaloleval kaardil.
Näide 1 kujutab tüüpilist seisu mängu
ajal. Paljud kaartidel kujutatud
draakonitest on kõrvuti teist värvi
draakoniga. See on lubatud, kuna iga
kaart on „ühendatud“ vähemalt ühe
naaberkaardiga vähemalt ühe külje
kaudu.
Näide 2 kujutab kaht kaarti, mis ei ole
ühendatud – rohelised draakonid on
üksteise suhtes diagonaalselt, mis ei
lähe ühendusena arvesse. Ühenduse
loomiseks peavad nad jagama ühist
külge.
Kuidas mängida?
Mäng toimub käikude kaupa, kus üks mängija saab teha järgnevaid
tegevusi:
• Tõmba pakist üks kaart ning võta see kätte.
• Vali käest üks kaart ning kasuta seda vastavalt kaardi tüübile:
Draakonikaart: Pane kaart mängulauale, järgides
ühendamisreegleid (kirjeldatud all).
Tegevuskaart: Soorita tegevus (kirjeldatud all) ning pane
kaart maha.
Näide 1: kuus õigesti asetatud kaarti
Näide 2: Ühendus puudub
20
Näited 3 ja 4 kujutavad
teisi mittelubatud ühendusi.
Kaarte ei saa panna
üksteisega risti ega nihkesse.
Eesmärkide vahetamine. Vaheta oma
eesmärgikaart teise mängijaga omal valikul.
(Sa võid vahetada oma kaardi ka
ühe kasutamata eesmärgikaardi vastu.)
Kaardi liigutamine. Vali üks laualolev
kaart ning liiguta see uude lubatud kohta.
Kaartide vahetamine. Vaheta oma
käesolevad kaardid (mitte eesmärgikaardid)
teise mängijaga omal valikul.
Eesmärkide ringile saatmine. Kõik
mängijad annavad oma eesmärgikaardid
edasi sinu poolt valitud suunas.
Kaardi napsamine. Vali üks laualolev
kaart ning võta see enda kätte. (Hõbedraakonit
ei saa napsata ega liigutada.)
Näide 4: Kaardid EI
tohi olla üksteise
suhtes nihkes.
Näide 3: Kaarte EI tohi asetada
üksteise suhtes nurga alla.
TEGEVUSKAARDID
21
Vikerkaaredraakon
Vikerkaaredraakon on jokker. Ta esindab igal hetkel kõiki
värve. Teda saab panna üks kõik kuhu ning ta on üheaegselt
nii punane, sinine, kuldne, must kui ka roheline draakon.
Hõbedraakon
Hõbedraakon on alustuskaart. Alguses kujutab ta kõiki
värve just nagu vikerkaaredraakon, kuid tema värv võib
muutuda iga kord, kui keegi mängib tegevuskaardi.
Hõbedraakon võtab alati mahapandud tegevuskaartide
kõige pealmisel kaardil kujutatud pildil esindatud värvuse.
Tegevused
Mängus on 5 tegevust. Igat tegevust esineb pakis 3 korda.
Iga tegevuse kohta on all seletus. Pärast tegevuskaardi
lahendamist pane see õigetpidi mahapandud kaartide paki peale
(tõmbamispaki kõrval).
Hõbedraakoni tõttu teeb iga tegevuskaart kaht asja – vahetab
hõbedraakoni värvi ning põhjustab tegevuse. Kui sa ei soovi, et mõlemad
juhtuksid, on sul võimalus üks ära jätta. Sa võid pärast tegevuskaardi
lahendamist panna selle mahapandud kaartide paki alla, mistõttu
hõbedraakoni värvus jääb samaks. Sa võid panna tegevuskaardi ka
mahapandud kaartide paki peale ning loobuda tegevusest.
Mitme ühenduse eelised
Tuues mängu 2, 3 või 4-ja draakoniga kaardi, mille
asetus tingib mitme erivärvilise draakoniga
ühenduse, saad sa automaatselt tõmmata ühe
lisakaardi. Kui sa ühendad korraga kolm erivärvilist
draakonit, saad sa kaks lisakaarti ning jah, sa saad
kolm lisakaarti, kui sa suudad ühendada ühe
kaardi mängutoomisega korraga neli draakonit. Sa
EI SAA lisakaarti vikerkaaredraakoni ega hõbedraakoni ühendamise eest,
kui viimane käitub vikerkaaredraakonina. Samuti ei saa lisakaarte sama
värvi draakoni mitme ühenduse loomise eest (eri külgede kaudu).
Korduma kippuvad küsimused
K: Kas pärast kaardi napsamist peabki mul olema käes üks lisakaart?
V: Jah.
K: Kas kaarti liigutades on lubatud pöörata kaart ringi, jättes selle samale
kohale?
V: Jah.
K: Kas on võimalik liituda juba käimasoleva mänguga?
V: Loomulikult! (Muidugi eeldusel, et mängus on eelnevalt vähem kui 5
mängijat.) Võta omale tool, haara üks kasutamata eesmärgikaart ning
kolm kaarti pakist ja oledki valmis!
K: Mis juhtub, kui pakist saavad kaardid otsa?
V: Kui pakk lõppeb enne, kui keegi võidab, jätkatakse mängu ilma uusi
kaarte saamata, kuni mängijatel kaardid otsa saavad. Kui pärast kõikide
kaartide mängutoomist ikka veel võitjat ei ole, võidab mängija, kelle
ühendatud draakonite arv on kõige lähemal 7-le.
K: Võitmiseks tuleb ühendada 7 ühevärvilist draakonit. Kas see peab olema
pidev grupp või võib ka võita, kui sul on ühes kohas ühendatud 3 ning teises
4 draakonit?
V: See peab olema üks pidev grupp.
K: Kas draakonid peavad olema ühes pidevas ühenduses või võib selles olla
ka harusid?
V: Kõik 7 draakonit peavad lihtsalt puudutama oma sama värvi naabrit.
Ühendus võib hargneda. Kui sa saad ükskõik millise oma draakoni juurest
minna teise harus oleva draakoni juurde, loetakse ühendus korrektseks.
K: Kas võitmiseks peavad draakonid ise üksteise vastas olema või piisab
vaid 7 sama värvi draakoniga kaardi üksteise kõrvale panemisest?
V: Pildid peavad olema ühendatud ning moodustama ühe 7-se grupi.
K: Kas kaardi tõmbamine on enne või pärast kaardi mängimist? (Kui see on
pärast, on see ebaõiglane mängija vastu, kellega sa kaarte vahetad.)
V: Ei, kaardi tõmbamine on alati enne kaardi mängimist.
K: Mis juhtub, kui ühe kaardi mängutoomine põhjustab kahel mängijal 7-e
draakoniga ühenduse?
V: Võitja on mängija, kes kaardi mängu tõi.
K: Kui teine mängija ühendab mulle vajalikud 7 draakonit, kas ma võidan
kohe või enda käigu alguses?
V: Sa võidad kohe.
K: Mängides vähem kui 5-e mängijaga, kas ma võin vahetada oma
eesmärgikaardi ühe kasutamata kaardi vastu või pean ma vahetuse
sooritama ühe mängijaga?
V: Sa võid vahetada oma kaardi ka kasutamata kaardi vastu. (Vaata
ülalmainitud reegleid.)
K: Kas on lubatud vaadata mahapandud kaarte?
V: Jah, kuid kaartide järjekord peab jääma samaks!
K: Kas on võimalik kaarti liigutades see teistest eraldada (täiesti omaette)
sarnaselt esimesele kaardile laual?
V: Ei. Kuigi kaardi liigutamine võib tekitada mängulaual mõned veidrad
augud või saarekesed, tuleb liigutatud kaart alati ühendada mõne teise
kaardiga.
Kuidas mängida mängu
NOOREMATE mängijatega
Ülevaade
Kuigi mäng loodi täiskasvanuile, on seda võimalik mängida ka lastega
alates kolmandast eluaastast. Idee on alustada kõige lihtsamate mängu
osadega, lisades lapse kasvades ajapikku juurde järjest keerulisemaid
reegleid. Järgnevalt on ära toodud vabalt muudetavad juhtnöörid, mis
sõltuvad täiesti lapse arengust, huvist ning antud olukorrast. Kõige
olulisem on lõbus ajaviitmine!
DRAAKONITE ÜHENDUSED Vanusele 3-4

See variant kasutab vaid draakonikaarte (ei mingeid eesmärke, tegevusi, hõbe- ega
vikerkaaredraakoneid) ning sisaldab vaid draakonite ühenduste loomist. Esmalt võib see
olla lihtne pusle-sarnane mäng, avastamaks, kuidas erinevad mustrid sobivad ning
ühenduvad. Pööra kaardid ühekaupa ümber ning lase oma lapsel neile koht leida,
juhendades teda tegevuse käigus.
Mängides võid anda igaühele 3 kaarti ning panna ühe suvalise kaardi laua keskele.
Seejärel tõmbavad mängijad ühe kaardi ning panevad ühe mängulauale, kuni pakk
lõppeb. Viimase kaardi mängutoonud mängija võidab!
PEAMISED DRAAKONID Vanusele 5-6
See variant kasutab vaid eesmärgi- ja draakonikaarte (tegevuskaardid jäävad välja).
Mäng käib sarnaselt algsele mängule, kuid eesmärgikaardid ega mängija käes olevad
kaardid ei vahetu ning mängutoodud kaarte ei saa liigutada. See muudab mängu küll
palju lihtsamaks, kuid jätab alles kogu mängurõõmu. Lõbus lisareegel võib olla ka see, et
võitmiseks tuleb ühendada oma vanusele vastav hulk draakoneid.
ÜHE TEGEVUSEGA DRAAKONID Vanusele: 6+
See viimane variant on justkui algne mäng, kuid vaid üht tüüpi tegevuskaardiga –
tavaliselt eesmärgi vahetamine. See lubab sul tutvustada uut mängu tahku, ilma et sa
peaks selgitama kõiki kuut tegevuskaarti. Kui noorim mängija on uue tegevusega tuttav,
võib mängule lisada uusi tegevuskaarte, kuni kõik mängivad algset mängu. Seejärel lisa
mängule ka hõbedraakon.

Esitage küsimus

Ei vaja registreerimist

1 Vastatud küsimused

Esitage küsimus, ei vaja registreerimist, vastatud küsimused. kui te siiani pole oma küsimusele vastust leidnud, kasutage allolevat vormi, et esitada meile oma küsimus meie kaupade kohta

(valikuvõimalus)
*(Tahan olla teadlik kui vastus on valmis)
  • Kelle poolt küsitud Laura
    on 02.04.19
    Tere!Sooviks teada, kas Seitse Draakonit mäng on Teil olemas ning mis keeles on mängujuhend? Vastus
    Tere! Mäng on neljas keeles - eesti, läti, leedu ja vene. Laos on mäng olemas. Vabandage, et vastus nõudis kaua aega. Täname, et tunnete huvi meie kaupade vastu!

Hetkel pole ühtegi ülevaadet

Kirjutage oma ülevaade

Kirjutage oma ülevaade

Related Products

Яндекс.Метрика

Demo Options